فونت طراحی مناسب لوگو به صورت گرافیکی تک رنگ از نظر تأثیر گذاری و خاصّ بودن برای مشتری در اولویّت است و اگر بخواهیم از آن سود دریافت کنیم باید هزینه کنیم، البته نه زیاد و غیر منطقی.
شاید بارها برای خواندن یک متن طولانی از طریق اینترنت به مطالعه پرداخته اید یا اینکه تعدادی زیاد تیتر را ملاحظه کردید، امّا آیا همه ی متن ها با فونت های متفاوت می توانند تأثیر داشته باشند؟ معمولاً برخی فونت ها چشم را آزار می دهند و خستگی را همراه دارد ولی اگر قواعد نگارشی در یک متن با فونت خوب تلفیق شود می توان به راحتی مطالعه کرد.
در لوگو شاید یک لحظه نگاه کردن بیننده را بگوییم که به فونت و خستگی نمی توان ربط داد ولی در کل فونتی که جذاب نباشد همیشه همینگونه است، برای درخشیدن باید برنامه داشت، ریز نکات هم می تواند تأثیر مثبت و منفی را داشته باشد.
حال بعد از فونت نکته ی دیگر در طراحی لوگو رنگ است که هم باید متمایز باشد و هم اینکه ویژگی اثر را حفظ کند و نکات مهم را به بیننده منتقل کند، همه ی موارد در کنار هم نتیجه ی مطلوب را رقم خواهد زد.
منبع: تبلیغات و طراحی لوگو