کلید و پریز ایران که در آتش سوزی ساختمان پلاسکو سالم ماند

در واقع کلید و پریز ایران سوئیچ های محدود دستگاه های الکترومکانیکی هستند که برای حس مکانیکی حرکت و موقعیت و ارائه سیگنال های خروجی به یک کنترل کننده طراحی شده اند.

کلید و پریز به عنوان سوئیچ های خالی یا در محفظه های ناهموار در دسترس هستند که برای محیط سخت یک کف کارخانه در نظر گرفته شده است.

مشخصات کلید و پریز عبارتند از نوع محرک، ولتاژ و جریان. انواع مختلف محرک از میله تا سبیل تضمین می کند که هر نوع ماشین، جزء یا قطعه کار را می توان توسط یک کلید محدود تشخیص داد.

سوئیچ های محدود در بسیاری از ماشین های مصرف کننده رایج مانند ماشین لباسشویی استفاده می شود. در شکل ناهموار خود، آنها در بسیاری از انواع تاسیسات تولیدی مانند کارخانه های فولاد و کارخانه های کاغذ استفاده می شوند.

سوئیچ های پایی دستگاه های الکترومکانیکی هستند که برای کنترل توان در مدار الکتریکی با فشار پا استفاده می شوند. آنها اغلب در ماشین هایی استفاده می شوند که در آن اپراتور به دستان خود برای تثبیت قطعه کار نیاز دارد.

پریز

مشخصات کلید و پریز شامل تعداد پدال ها، عملکرد سوئیچینگ، رتبه بندی ولتاژ و درجه جریان می باشد. سوئیچ های پا در بسیاری از برنامه های مطبوعاتی استفاده می شوند که در آن نمی توان از کنترل های دستی برای فعال کردن چرخه استفاده کرد.

آنها همچنین معمولاً در تجهیزات بیمارستانی و ماشین های اداری استفاده می شوند.

سوئیچ های سطح دستگاه های الکترومکانیکی هستند که برای تشخیص سطح مایعات، پودرها یا جامدات استفاده می شوند.

آنها در مخازن، قیف ها یا سطل ها نصب می شوند و می توانند خروجی را برای یک سیستم کنترل فراهم کنند. در برخی موارد، می‌توان از آن‌ها برای فعال کردن مستقیم یک دستگاه استفاده کرد، مانند سوئیچ‌های سطح مورد استفاده در پمپ‌های سامپ مسکونی.

مشخصات کلید و پریز شامل رسانه اندازه گیری شده، نوع خروجی، نوع سوئیچ، درجه بندی ولتاژ و جریان، و مواد مورد استفاده برای بدنه، ساقه و شناور است.

کلید و پریز های سطح به طور گسترده در صنایع فرآیند برای نظارت بر سطوح مخزن و قیف استفاده می شود. آنها در برنامه های روزمره نیز استفاده می شوند.