معرفی 25 نوع از پودر زیره سبز موجود در بازار

جنس Carum دارای 25 گونه است که Carum carvi یا car-away تنها گیاه دارویی پالتو زنانه یک ساله و دوسالانه اقتصادی است که در صنایع غذایی و دارویی وجود دارد.
زیره به دلیل طعم مطبوع و خواص نگهدارنده آن به طور گسترده در محصولات غذایی استفاده می شود.
از میوه های زیره به عنوان دارو برای درمان سوء هاضمه، ذات الریه، و به عنوان بادشکن، اشتهاآور و کهکشان در سیستم های سنتی مختلف استفاده می شود.
طبق مونوگراف گیاهی اتحادیه اروپا، پودر زیره سبز به طور سنتی برای تسکین علامتی اختلالات گوارشی (نفخ و نفخ) استفاده می شود.
از میوه های زیره به عنوان داروی محبوب برای تنفس الکلی، کم خونی، و به عنوان پادزهر در برابر ضربات سمی استفاده می شود.
از میوه های زیره برای طعم دادن به نان چاودار استفاده می شود و دم کرده آن برای درمان ناراحتی های گوارشی کولیک و برای مبارزه با کرم ها استفاده می شود.
میوه زیره دارای اثرات محرک، خلط آور و ضد اسپاسم است و برای معده درد، یبوست و حالت تهوع استفاده می شود. ترشح شیره معده را افزایش می دهد و باعث ترشح صفرا می شود که اشتها را افزایش می دهد و اثرات تحریکی گوارشی دارد.
زیره را دانشمندان سنتی ایرانی برای رفع نفخ توصیه سویشرت مردانه می کنند. با بهبود سیستم گوارش و حذف گازهای انباشته شده از دستگاه گوارش، شوخ طبعی از معده، که درد شکم را نیز تسکین می دهد، عمل می کند.
برای این منظور، پودر حاوی آجوین (Trachyspermum ammi)، انیسون (Pimpinella anisum)، زیره سبز (Cuminum cyminum) و زیره زیره سبز با مقدار کمی آب نبات سنگی روزانه به صورت پتو سه قاشق چای خوری استفاده می شود.
  • منابع:
    1. Caraway as Important Medicinal Plants in Management of Diseases
  • تبلیغات: 
    1. آیا می دانستید برای خوشرنگ شدن ترشی به آن رب گوجه اضافه می کنند!
    2. اقدام عجیب ثروتمندان بزرگ به وسیله چکش
    3. راه های مدیریت سرمایه در شرایط بد اقتصادی
    4. جنگنده ای که از زیر آب به پرواز در می اید