عسل کوهی سبلان را برای صاف کردن موهایتان استفاده کنید

فواید عسل کوهی سبلان برای سلامتی: با آسیب رادیکال آزاد مبارزه می کند
عسل خام سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است که با آسیب سلولی مبارزه می کند.

هنگامی که عوامل مضر شناخته شده به عنوان رادیکال های آزاد سعی می کنند از طریق فرآیندی به نام استرس اکسیداتیو به سلول های شما حمله کنند، آنتی اکسیدان ها یک الکترون را از دست می دهند تا سلول های شما را ایمن نگه دارند.

آسیب رادیکال های آزاد با افزایش سن، اختلالات التهابی و بیماری ها از جمله سرطان مرتبط است.

خوشبختانه، عسل می تواند به مبارزه با این عواقب کمک کند – و علمی برای حمایت از آن وجود دارد. یک مطالعه نشان داد که یک عدد عسل گندم سیاه فعالیت آنتی اکسیدانی آزمایشگاهی را در بزرگسالان سالم افزایش می دهد.

عسل به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و توانایی آن در مبارزه با بسیاری از انواع باکتری ها از جمله سالمونلا و E. coli مشهور است. در سنت های طب عامیانه، از آن به عنوان درمانی برای انواع عفونت های باکتریایی و قارچی استفاده می شود.

در طول سنتز گرده، زنبورها پراکسید هیدروژن، یک ضد عفونی کننده طبیعی را در عسلی که تولید می کنند، رسوب می دهند. به مقدار کم آب و اسیدیته اندک عسل توجه کنید و میکروب های مضر شانسی ندارند!

گلودرد و سرفه را آرام می کند: این ایده که عسل می تواند سرفه را تسکین دهد، فقط یک داستان همسران مسن نیست.

در واقع یکی از مهمترین فواید خوردن عسل است. محققان نشان داده‌اند که دوز ۲.۵ میلی‌لیتری عسل می‌تواند سرکوب‌کننده سرفه مؤثرتری برای کودکان مبتلا به عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی نسبت به برخی داروهای رایج سرفه از جمله بنادریل باشد.

عسل به دلیل داشتن قدرت ضد باکتریایی و ضد التهابی در سرکوب سرفه موفق است. و به دلیل قوام چسبناک عسل، گلو را می پوشاند و اثر آرام بخشی دارد.

سلامت دهان را ارتقا می دهد: با کمال تعجب، عسل می تواند از التهاب لثه و بیماری پریودنتال جلوگیری کند. در یک مطالعه، جویدن عسل مانوکا باعث کاهش بیشتر پلاک و خونریزی لثه نسبت به آدامس های بدون قند شد.

این ممکن است عجیب به نظر برسد زیرا مواد قندی معمولاً برای سلامت دهان مناسب در نظر گرفته نمی شوند.

با این حال، با توجه به خواص ضد باکتریایی طبیعی عسل، این تحقیق نشان می دهد که احتمال دارد عسل با علل پوسیدگی دندان مبارزه کند تا ایجاد حفره.