عدس برای سنگ کلیه را می توان برای درمان سردرد هم استفاده کرد

عدس کالری کمی دارد و بنابراین می توان آن را به طور کامل در منوی رژیم غذایی گنجاند. با نرخ 115 کالری به طور متوسط ​​برای 100 گرم عدس پخته شده، عدس حبوباتی هستند که برای اندام ما مفید هستند.

عدس برای سنگ کلیه علاوه بر ارزش کالری پایین، شاخص گلیسمی (GI) پایینی نیز دارد. بنابراین آنها از پیک های قند خون که مسئول هوس های غذایی هستند جلوگیری می کنند و انرژی لازم را تا وعده غذایی بعدی برای بدن فراهم می کنند که ترک خوردن را محدود می کند.

عدس مقدار زیادی پروتئین گیاهی (26% خام، 9% پخته) فراهم می کند و بنابراین می تواند جایگزین پروتئین های حیوانی شود. برای مثال در صورت رژیم گیاهخواری.

پروتئین ها برای عملکرد مناسب و ریکاوری خوب ماهیچه ها ضروری هستند.عدس یک حبوبات غنی از آهن (3.3 میلی گرم در 100 گرم) است. اگرچه این آهن گیاهی است و بنابراین کمتر از آهن گوشت جذب بدن می شود، اما همچنان منبع جالبی از آهن است.

وقتی کم خون هستید، عدس باید در منو باشد.عدس حاوی فیبر محلول است. اینها خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهند.

علاوه بر این، آنها غنی از عناصر کمیاب، به ویژه منیزیم و اسید فولیک هستند. اینها به عملکرد صحیح قلب کمک می کنند.عدس منبع جالبی از منیزیم، پتاسیم، فسفر، مس، منگنز و کلسیم است.

آنها همچنین سرشار از ویتامین‌ها، به ویژه ویتامین‌های B هستند. این‌ها برای عملکرد صحیح بدن مهم هستند. فیبرها به هضم خوب کمک می‌کنند، به عملکرد خوب انتقال کمک می‌کنند و با یبوست مبارزه می‌کنند.

به علاوه در جذب چربی تاثیر مفیدی دارند.عدس حاوی آنتی اکسیدان های زیادی از خانواده فلاونوئیدها است. اینها به مبارزه با کلسترول بد و کاهش سطح تری گلیسیرید خون کمک می کنند.

همچنین از سلول های بدن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند.