سیم مفتول نازک که در زمان مغول برای اعدام زندانیان کاربرد داشت

اولین قدم در نصب سیم کشی جدید انتخاب کابل یا سیم مفتول نازک مناسب است. با این حال در حین بررسی سیم‌کشی قدیمی در خانه، تعیین نوع سیم ممکن است اطلاعات زیادی را در مورد مداری که سیم‌کشی به آن تعلق دارد نشان دهد (به عنوان مثال، هنگام باز کردن جعبه اتصال و تعیین اینکه کدام سیم کجا می‌رود).

خانه های مدرن دارای سیم کشی نسبتاً استاندارد هستند و اکثر خانه هایی که پس از اواسط دهه 1960 ساخته شده اند دارای سیم کشی از این نوع هستند.

سیم کشی جدیدی که با الزامات ساختمان محلی مطابقت دارد برای هر تاسیسات الکتریکی جدید ضروری است.

سیم مفتول برق چیست؟ درک چند کلمه اساسی که برای توضیح سیم کشی استفاده می شود مفید است. نوعی رسانا یا ماده ای که الکتریسیته را به حرکت در می آورد، سیم الکتریکی است.

در مورد سیم کشی خانگی، هادی اغلب از هادی های فلزی جامد یا سیم رشته ای ساخته می شود و از مس، آلومینیوم یا آلومینیوم با روکش مس ساخته می شود.

سیم

اکثر سیم ها در یک خانه عایق هستند، به این معنی که آنها با مواد غیر رسانا پوشانده شده اند. سیم‌های زمین یکی از استثناهای برجسته هستند که معمولاً از مس جامد ساخته می‌شوند و یا بدون عایق هستند یا دارای روکش سبز برای عایق‌سازی (لخت) هستند.

سیم های روشن محصور شده در عایق پلاستیکی با کد شناسایی، بدون شک برای اکثر شما قابل تشخیص است. در روزهای اولیه سیم کشی برق، از لاستیک سیاه برای عایق کاری سیم مفتول ها استفاده می شد.

امروزه، آنها توسط انواع مواد با تکنولوژی بالا محافظت می شوند که می توانند در شرایط چالش برانگیز جان سالم به در ببرند.

اینها ممکن است دفن شوند، در آب غوطه ور شوند یا در معرض اشعه ماوراء بنفش، لرزش، مواد شیمیایی یا گرمای شدید قرار گیرند.

به طور معمول، سیم مفتول های الکتریکی جداگانه باید در مجرای فلزی یا پلاستیکی قرار داده شوند. یک سیستم سیم کشی کامل با ترکیب سیم ها و مجراها تولید می شود.