خوردن سویا نیم کیلویی راز موهای بلند زنان هندی است

دانه های سویا نیم کیلویی به طور طبیعی سرشار از پروتئین هستند و حاوی تمام آمینو اسیدهای ضروری بدن شما هستند. آنها همچنین سرشار از چربی های گیاهی، فیبر و چندین ویتامین مهم، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی مفید هستند.

محصولات مختلف مشتق شده از سویا وجود دارد. در اینجا مقایسه ای از محتوای مواد مغذی چندین گزینه محبوب، در هر بخش 3.5 اونس (100 گرم) است.

علاوه بر محتوای ویتامین و مواد معدنی، سویا منبع طبیعی پلی فنول ها است، نوعی آنتی اکسیدان که ممکن است به محافظت از بدن شما در برابر آسیب سلولی و شرایطی مانند بیماری قلبی کمک کند.

دانه‌های سویا به‌ویژه غنی از ایزوفلاون‌ها هستند، زیرشاخه‌ای از پلی‌فنول‌ها که به آن فیتواستروژن‌ها گفته می‌شود، به دلیل توانایی آن‌ها برای اتصال و فعال کردن گیرنده‌های استروژن در بدن شما است.

اعتقاد بر این است که ایزوفلاون های سویا یکی از دلایل اصلی بسیاری از فواید ادعا شده برای سلامتی غذاهای مبتنی بر سویا هستند. دانه های سویای پخته شده حاوی 90 تا 134 میلی گرم ایزوفلاون در هر 3.5 اونس (100 گرم)، بسته به نوع آن هستند.

سویا

به دلیل شباهت آنها در ساختار، اعتقاد بر این است که ایزوفلاون های سویا از هورمون استروژن تقلید می کنند.

با این حال، تحقیقات نشان می دهد که ایزوفلاون های سویا از بسیاری جهات با استروژن متفاوت هستند و هر کدام اثرات منحصر به فردی بر بدن انسان دارند.

ممکن است به کاهش سطح کلسترول کمک کند: چندین مطالعه نشان می دهد که رژیم های غذایی غنی از غذاهای سویا ممکن است به کاهش کلسترول LDL (بد) و افزایش کلسترول HDL (خوب) کمک کند.

به عنوان مثال، یک بررسی اخیر نشان می دهد که مصرف متوسط 25 گرم پروتئین سویا در روز ممکن است به کاهش سطح کلسترول تام و LDL (بد) تا حدود 3٪ کمک کند.

با این حال، نویسندگان بر این باورند که در عمل، زمانی که افراد پروتئین سویا را به جای پروتئین حیوانی می‌خورند، کاهش ممکن است بیشتر باشد. با این حال، برای تأیید این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز است.