خرما معروف به میوه درخت زندگی در کشورهای عربی

خرما یکی از قدیمی ترین میوه های کشت شده در جهان است. خاک ورزی آن به حدود 8000 سال قبل از میلاد در بین النهرین باز می گردد.

بر اساس این اطلاعات می توان گفت که خرما مرداسنگ بندرعباس در دوران باستان منبع بسیار ارزشمندی برای تغذیه بوده است.

اهمیت خرما به حدی است که در برخی از کشورهای عربی به آن «درخت زندگی» می گویند.

خرما سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است و مقادیر بالای فیبر موجود در خرما سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد. بیش از 200 نوع خرما با شکل ها و طعم های مختلف در دنیا وجود دارد.

خوب است بدانید که 16 نوع خرما در جهان وجود دارد که عبارتند از:

1. خرمای مدجول 2. خرمای پیارم 3. خرمای دگلت نور 4. خرمای مضافتی 5. خرمای کبکاب 6. خرمای زاهدی 7. خرمای ربی 8. خرمای سیر 9. خرمای دیری 10. خرمای برهی 11. خرمای حلوی 12.13 خرمای حلوی خرمای سکاری 14. خرمای خدری 15. خرمای اجوه 16. خرمای ثوری

خرمای مدجول به عنوان “ملکه خرما” نیز شناخته می شود. این نوع خرما پیارم شیرین و بسیار خوشمزه است.

خرمای مدجول دارای پوست نرم و بافتی مانند نخ است. رنگ آن معمولاً کهربایی تا قهوه ای مایل به قرمز است.

خرمای مدجول به دلیل طعم کاراملی برای تهیه انواع شیرینی، شیک، اسموتی و آجیل استفاده می شود. خرمای Medjool در کل سال در دسترس است. خرمای مدجول در اردن، مراکش، فلسطین، عربستان سعودی و ایالات متحده رشد می کند.

خرمای مضافتی نوعی خرما با بافتی صاف و طعمی شیرین مانند کارامل و شکلات است. رطوبت این خرما حدود 30 درصد است و بیشترین رطوبت را در بین سایر خرماها دارد.

شکل خرمای مضافتی خوب و قهوه ای تیره است. خرما کبکاب لاکی سرشار از ویتامین و فیبر است و از آن به عنوان یک میان وعده مغذی استفاده می شود.

خرمای مضافتی به دلیل طعم و گوشت آن در بین مسلمانان بسیار مورد علاقه است. خرما زاهدی خشک شده در ایران تولید می شود. کرمان و به ویژه شهرستان بم بیشترین تولید این نوع خرما را در جهان دارد.

 

  • منابع:
    1. ?16Type Of Dates Do You Like The Most
  • تبلیغات: 
    1. خاصیت و مضرات میگو
    2. آیا می دانستید قلب میگو در سرش قرار دارد!
    3. مردی با استفاده از موزاییک توانست سلاح بسازد!
    4. کشف پارچه برزنتی که به وسیله آن می توان در هوا معلق ماند