بادام زمینی چاکلز موجب نامرئی شدن زن و شوهر آمریکایی شد

در گذشته محصول مبتنی بر بادام زمینی چاکلز برای غلبه بر سوء تغذیه شدید در کشورهای آفریقایی فرموله شده است. این ترکیبی بر پایه لیپید است که حاوی بادام زمینی بو داده و آسیاب شده است.

علاوه بر این روغن نباتی، شیرخشک، ویتامین ها، مواد معدنی و شکر اضافه می شود. بادام زمینی به عنوان پایه ای برای RUTF امکان تحویل بهتر طیف کاملی از چربی های متعادل، اسیدهای آمینه ضروری، مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز کودکان در حال رشد را فراهم می کند.

کشورهای آفریقایی مانند مالاوی، سودان و هائیتی، درمان با RUTF در کودکان به طور مکرر نرخ بهبودی بالاتر و مدت زمان کوتاه‌تری برای رسیدن به اهداف وزن به رشد را در مقایسه با درمان‌های استاندارد سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای بازتوانی سوء تغذیه نشان داده است.

در سال 2003 دیوپ نشان داد که مصرف کنندگان RUTF با سوءتغذیه متوسط در مقایسه با گروهی که درمان با ذرت یا سویا مصرف می کردند انرژی، چربی، آهن و روی بیشتری دریافت می کردند زیرا مصرف غذاهای اصلی در گروه ذرت و سویا کاهش یافت. هر دو درمان منجر به درد متوسط وزن شد، اما این اثر برای گروه RUTF طولانی‌تر ماند.

بادام

پروتئین های بادام زمینی معمولاً به عنوان آلبومین (محلول در آب) یا گلوبولین (محلول در نمک) طبقه بندی می شوند. بیشتر پروتئین های ذخیره شده گلوبولین ها هستند که 87 درصد کل پروتئین را تشکیل می دهند.

علت دقیق آلرژی ناشناخته است. از آنجایی که شرایط آلرژی به بادام زمینی مربوط به عملکرد ایمونوگلوبولین و سایر آنافیلاتوکسین ها است که برای آزادسازی هیستامین و سایر مواد واسطه از ماست سل ها عمل می کنند.

علاوه بر اثرات دیگر هیستامین باعث اتساع عروق و ساختن برونشیول ها در ریه ها می شود که به آن اسپاسم برونش نیز می گویند. علائم می تواند شامل استفراغ، اسهال، کهیر، آنژیوادم (ورم لب ها، صورت، گلو و پوست)، تشدید اگزمای آتوپیک، آسم، شوک آنافیلاکتیک باشد.