استفاده از سویا ریزدانه سبحان در تولید کیک های گیاهی همه را شگفت زده کرد

اخیراً در مورد سویا صحبت های زیادی شده است. بسیاری بر این باورند که این سویا ریزدانه سبحان برای سلامتی بسیار مفید است.

کارآفرینان کاملاً تهاجمی در تلاش هستند تا محصولات سویا ریزدانه را به بازار ما معرفی کنند. در واقع، سویا دارای تعدادی خواص قابل توجه است.

تا همین اواخر، من فقط چیزهای خوبی در مورد سویا ریزدانه می شنیدم. اما اخیراً مقاله ای خواندم که در مورد سویا می گوید که می تواند بسیار مضر باشد و عمر را کوتاه کند.

اگر به طور مشروط پروتئین ایده آل (بهترین ارزش غذایی و بیولوژیکی محصول) را 100 واحد بپذیریم، در نتیجه تجزیه و تحلیل می توان تعیین کرد که پروتئین شیر گاو 71 واحد، سویا 69، گندم 58 واحد افزایش می یابد. پروتئین سویا نیز بهترین ترکیب اسیدهای آمینه را دارد.

سویا در واقع سرشار از مواد مفید است، نه تنها مغذی، بلکه دارویی.

سویا

بنابراین، به عنوان مثال، سویا حاوی ایزوفلاونوئیدها، ژنستئین و اسیدهای فیتیک است. ایزوفلاون ها ترکیباتی شبیه به استروژن ها هستند. آنها از ایجاد انواع سرطان وابسته به هورمون جلوگیری می کنند.

Genestein ماده ای است که می تواند پیشرفت برخی از بیماری های سرطانی و قلبی عروقی را در مراحل اولیه متوقف کند. و اسیدهای فیتیک از رشد تومورها جلوگیری می کنند.

محصولات مبتنی بر سویا برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها (بیماری های قلبی عروقی و کبدی، سنگ کلیه، سنگ کیسه صفرا، دیابت، حساسیت به پروتئین حیوانی و بسیاری از بیماری های دیگر) توصیه می شود.

اما یکی از مهم ترین و مفیدترین ترکیبات موجود در سویا، لسیتین سویا است. لسیتین و کولین (فسفاتیدیل کولین، استیل کولین) موجود در آن نقش مهمی در بدن دارند.

این مواد در ترمیم و ترمیم سلول های مغز و به طور کلی بافت عصبی نقش دارند. آنها وظایفی مانند تفکر، برنامه ریزی، تمرکز، یادگیری، حافظه، تشخیص، عملکرد جنسی، فعالیت بدنی و غیره را بر عهده دارند.