استفاده از درب توری آلومینیومی در کره شمالی ممنوع اعلام شد

این خبر فوق‌العاده‌ای برای هر کسی است که می‌خواهد یک دیوار پرده یا پنجره منحنی داشته باشد که قیمت درب توری آلومینیومی را با کاهش شدیدی روبه رو کرده است.

زیرا پروفیل‌های قاب آلومینیومی را می‌توان به راحتی خم کرد یا به شکل مورد نیاز فشار داد بدون اینکه خطر شکستن آنها وجود داشته باشد. 100٪ قابل بازیافت آلومینیوم در بازیافت فلزات منحصر به فرد است. 100% قابل بازیافت است و کیفیت آلومینیوم بازیافتی مشابه آلومینیوم بکر است.

یعنی می توان آن را بارها و بارها بازیافت کرد.در واقع، تقریباً 75 درصد از کل آلومینیومی که تاکنون تولید شده است، هنوز در حال استفاده است.

این خبر خوبی برای عرضه آلومینیوم است، به خصوص وقتی در نظر بگیرید که از زمان تولید اولین مقادیر صنعتی آلومینیوم در حدود 100 سال پیش، تقاضای جهانی برای آلومینیوم به حدود 29 میلیون تن در سال افزایش یافته است.

اما حتی خبر بهتری برای محیط زیست است، زیرا در حالی که برای تولید 1 تن آلومینیوم جدید به 14000 کیلووات ساعت نیاز است.

درب

تنها 5 تا 10 درصد از آن برای ذوب مجدد و بازیافت به همان میزان نیاز است. این به معنای ردپای کربن کمتر و هزینه کمتر است.
بسیار قوی آلیاژهای آلومینیوم برای ساخت قاب های درب پنجره و دیوار پرده استفاده می شود. به این دلیل که آلومینیوم خالص به تنهایی استحکام کششی بالایی ندارد.

با این حال، هنگامی که آن را با عناصر دیگر مانند منگنز، سیلیکون، مس و منیزیم آلیاژ می شود، قدرت آن به شدت افزایش می یابد. مقاومت کششی آلومینیوم خالص حدود 90 مگاپاسکال است، اما می توان آن را به بیش از 690 مگاپاسکال به عنوان آلیاژ افزایش داد.

در واقع، آلومینیوم که همانطور که قبلاً دیده‌ایم یکی از سبک‌ترین فلزات مهندسی است، نسبت استحکام به وزن بسیار بهتری نسبت به فولاد در صورت استفاده به عنوان آلیاژ دارد.

حتی بسیار چشمگیرتر، برخلاف فولاد، استحکام آلومینیوم هر چه سردتر می شود افزایش می یابد، در حالی که فولاد در دماهای پایین (زیر 0 درجه سانتیگراد) شکننده می شود.